Onze aanpak
Onze aanpak is er op gericht om de kennis over het product en het totale proces van offerte tot en met aflevering voor alle betrokkenen te vergroten. Van Verkoop tot en met Service dus.
Dit betekent samen in een werkgroep aan de slag gaan. Het productaanbod kritisch evalueren. Het totale orderproces kritisch beschouwen en differentiëren daar waar mogelijk is. Specials aansturen op effectiviteit, standaards op efficiency. Hierbij wordt in workshops kennis overgedragen die de mensen meteen zelf kunnen toepassen in hun eigen situatie.
Elementen van onze aanpak:
- Product- en verkoopstrategie en verwervingsuitgangspunten
- Ontwikkelen van consensus over productspecials, -voorkeuren en -opties bij alle disciplines
- Productstructuren en documentatieopzet uitwerken die deze productdifferentiatie kunnen ondersteunen
- Productbeheer inrichten
- Differentiatie in orderspecificatie- en realisatieprocessen en de organisatie hiervan
- Heldere en eenduidige kostencalculaties
- Mogelijke ondersteuning van ICT bij het nemen van verkoopbeslissingen
- Automatisch genereren van klantspecifieke documentatie
- Koppelingen met applicaties als PDM, CAD, ERP, PCF en CRM optimaliseren.
Zie verder Resultaten van Smart Customization.